T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
SAKARYA / HENDEK - Yenimahalle Anaokulu

Etiket Sonuçları: bilim

May

Okumuzda yürütülen "Çocukça Bilim Stem" projesi kapsamında Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat disiplinlerinin entegrasyonu ile oluşturulan STEM projesi ile Nisan ayında "Bitkilerde Sulama Sistemleri" üzerine çalışmalar yapıldı. Proje kapsamında sınıf içi ve dışı bahçe etkinlikleri, sulama sistemi araştırma çalışmaları, Akyazı Seracılık Mükemmeliyet Merkezine yapılan gezi-gözlem faaliyetleri yapıldı. Öğrenciler bitkilerin her zaman sulanabilmesi içinöğrenmelerin rehberliğinde çözüm ürettiler. Ayrıca ailelerin de desteğiyle saksı bitkileri için "Sulama Sistemi" tasarlayıp okulda çok amaçlı salonda yaptıkları tasarımları sundular. Çocuklar bu çalışmalar neticesinde, gerçek yaşam sorunları ile mücadele etmeye, problemlere çözüm üretmeye, yanlış yaptıkları durumlarda yılmayıp analiz edip yeniden denemeye, yaptıkları eylemlerin sonuçları ile ilgili tahmin yürütmeye ve son gözlemlerle tahminlerini karşılaştırmaya ve nihayetinde kendilerini, süreci ve ürünleri değerlendirmeye bir adım daha yaklaştılar. Okul olarak üst düzey becerilerin gelişimini destekleyen projeler ve etkinlikler yapmaya devam ediyoruz.

Ock

Okulumuzda yürütülen "Çocukça Bilim Stem" projesi kapsamında depreme dayanıklı bir yapının nasıl olması gerektiğini ve yapıların oluşturulmasında kimlerin görev aldığını öğrenmek amacıyla öğrencilerle mühendislik bürosuna gezi düzenledik. Gezide ögrenciler inşaat mühendisi ve mimarlarla buluşup bu meslekleri tanıdılar ve yapilan calismalari yerinde görmüş oldular. Yapılan gezide mimar ve mühendisler ögrencilerle depreme dayanıklı bir yapının nasıl yapılması gerektiği ve buyapılarda kimlerin görev aldığı konusunda bilgi verip çocukların sorularına cevap verdiler. Okulumuz idaresi ve öğretmenleri olarak; bizlere değerli bilgileriyle destek veren Mimar Cengiz ŞİŞMAN ve Hilal ULUDAĞ YILDIRIM'a, öğenci velimiz İnşaat Mühendisi Murat SEFA' ya ve mühendislik bürosu çalışanlarına çok teşekkür ediyoruz.

Ock

" 2.ETAP ÇOCUKÇA BİLİM FUARIMIZ YOĞUN İLGİ GÖRDÜ "

  Okulumuzun  "Çocukça Bilim"  projesi tüm hızıyla devam ediyor.

Proje kapsamında Aralık ayı içinde yapılan çalışmaların sergilendiği 2. Etap Fuarını gerçekleştirdik.

Fuara Hendek İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa ÇUHADAR ve İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Bedir BAYRAM katılarak, bilimsel çalışmalara verdikleri önemin altını çizerek yapılan bu çalışmaya destek verdi. Her hafta bir kazanım sorusunu cevaplayan öğrencilerimize, yaparak yaşayarak öğrenecekleri etkinlikler düzenleyen öğretmenlerimiz,  Aralık ayı içerisinde şu soruları sordu: Vücudumuzda kaç kemik vardır?,  Tırnaklarımız neden uzar? , Gözlükler görmemizi nasıl sağlar?,  Neden yiyeceklerden farklı tat alırız?

Öğrencilerimizin aileleriyle yaptığı  "İskelet Dansı" fuara eğlenceli bir açılış oldu. Sonra her öğrenci kendi standının başına geçerek işledikleri, öğrendikleri konuları materyaller üzerinde velilere anlattı. Bazen de soruları velilere yönelterek cevap beklediler. Sınıflarda yapılan deneyler fuarda bir kez daha velilerin de katılımı ile yapıldı.

Öğrencilerimizin tüm gelişim özelliklerini  (Sosyal-Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor )  geliştirmeyi amaçlayan projede; ortaya çıkan çalışmalar gelen misafirlerden övgü topladı.

 Keyifle geçen dolu dolu bir ayı da geride bırakan öğrencilerimiz, yeni yıla yeni bilgilerle girerek, bilim yolculuklarına tüm hızıyla devam ediyor.

Ock

"Çocukça Bilim"  projesi  tüm hızıyla  devam ediyor.

 "Çocukça Bilim" Projesi kapsamında Aralık ayı içerisinde yaptığımız çalışmaları derledik. Her hafta bir kazanım sorusunu cevaplayan öğrencilere yaparak yaşayarak öğrenecekleri etkinlikler düzenleyen öğretmenlerimiz,  Aralık ayı içerisinde şu soruları sordu: Vücudumuzda kaç kemik vardır?,  Tırnaklarımız neden uzar? , Gözlükler görmemizi nasıl sağlar?,  Neden yiyeceklerden farklı tat alırız?

İşledikleri konuları materyaller üzerinde deneyimleyen öğrenciler bazen de konuyla ilgili deneyler  yaparak öğrendiklerini kalıcı hale getirdi.Öğrencilerin  tüm gelişim özelliklerini  (Sosyal-Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor )  kullanmalarını amaçladığımız projede ortaya çıkan çalışmalar  Çocukça Bilim Aralık ayı fuarı için hazırlandı.

Keyifli geçen dolu dolu bir ayı da geride bırakan öğrencilerimiz yeni yıla yeni bilgilerle girerek, bilim yolculuklarına tüm hızıyla devam ediyorlar.

 

Ara

 "Çocukça Bilim"  projesi kapsamında okulumuzda fuar düzenledik.

 "Çocukça Bilim" Projesinin ilk ayını dolu dolu geride bıraktık. Her hafta bir kazanım sorusu kapsamında öğrencilerimize yaparak yaşayarak öğrenecekleri etkinlikler düzenleyen öğretmenlerimiz,  Kasım ayı içerisinde şu soruları sordu: Uzay Gemisi İçindeki İnsanlar Neden Boşlukta Yüzer?,  Neden Şişmanlarız? , Dünyamızın İçi Nasıldır? Neden Kokuları Göremeyiz?

Öğrenciler tüm gelişim özelliklerini (Sosyal-Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor ) kullanma fırsatları  bularak bu soruların cevaplarını öğrendi. Kasım ayı sonunda düzenlenen  "Çocukça Bilim" Fuarında  yapılan çalışmalar sergilenerek, kurulan standlarda öğrencilerimiz öğrendikleri bilgileri gelen misafirlere sundu.

 Bu proje ile çocuklarımızın araştırmacı bir bakış açısı kazanmaları, kendilerindeki yetenek ve ilgi alanlarını keşfetmeleri , geleceğe başarılı bir bilim adamı olarak yetişmelerini amaçlıyoruz.

Kas

"Çocuklar yaparak, yaşarak, deneyerek daha iyi öğrenirler." İlkesinden hareket ederek bu bilim projesini hazırladık. Merak duygusu, araştırma yeteneği okul öncesi yaşlarda en iyi kazanılır. Çocuklarımızın bu duygu ve yeteneklerini kullanarak daha kalıcı öğrenmeler gerçekleştirebilecekleri etkinlikler hazırladık.

Çocuklarımız "Çocukça Bilim" projesinde yer alan etkinlikleri uygulayabilmek için tüm gelişim özelliklerini (Sosyal-Duygusal, Bilişsel, Dil, Motor ) kullanma fırsatı bulacaktır. Gerektiğinde teknolojik kaynakları,  yazılı ve görsel kaynakları bazen de doğal materyalleri kullanmaları gerekecek. Bu projeyi uygularken zaman zaman ailelerden de destek alacağız.

Bu projemiz ile çocuklarımızın araştırmacı bir bakış açısı kazanmalarını, kendilerindeki yetenekleri ve ilgi alanlarını keşfetmelerini , geleceğe başarılı bir bilim adamı olarak yetişmelerini amaçlıyoruz.